Οι καταλήψεις, στα σχολειά, δεν ήρθαν ως κεραυνός εν αιθρία. Είναι το έσχατο μέσο αντίστασης στα χέρια των μαθητών, προκειμένου να υπερασπιστούν τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την Τράπεζα Θεμάτων
και το «Νέο Λύκειο» οι κρατούντες προσδοκούν να εξοβελίσουν μεγάλο
αριθμό μαθητών, που θα μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους, δηλαδή
αμόρφωτους ανειδίκευτους «απασχολήσιμους» και να μετατρέψουν την
πρόσβαση στο Λύκειο και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση σε προνόμιο για
λίγους και «έχοντες». Ήδη κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής των
αντιδραστικών αυτών αλλαγών το ποσοστό των μαθητών που κλήθηκαν να
επαναλάβουν την Α' Λυκείου ανέρχεται στο 8,8% του συνολικού μαθητικού
δυναμικού, ποσοστό σχεδόν τετραπλάσιο από το 2% πριν την εφαρμογή της
Τράπεζας Θεμάτων.
Το πρόβλημα δεν αφορά βεβαίως μόνο το Λύκειο. Τα ανελαστικά αναλυτικά προγράμματα, η αύξηση της ύλης σε βάρος της ποιότητας, η απουσία μορφωτικών υποστηρικτικών δομών, το αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, η σταδιακή διείσδυση πάσης φύσεως χορηγών, η διόγκωση της παραπαιδείας, η έξαρση του ανταγωνισμού και εξετασιολαγνείας, συνθέτουν ένα σκηνικό κατάρρευσης.
Ωστόσο η φερόμενη ως κυβέρνηση της χώρας, από την δεύτερη κιόλας ημέρα των δράσεων των μαθητών, φοβούμενη μήπως το κύμα των καταλήψεων πάρει ανησυχητικές διαστάσεις συμπαρασύροντας μεγάλο τμήμα του λαού, δεν άργησε να δείξει το αυταρχικό της πρόσωπο.
Προχώρησε, μέσω δικαστικών λειτουργών, ακόμη και σε συλλήψεις ανηλίκων(!) ενώ το αρμόδιο υπουργείο εξαπολύει απειλές για αναπλήρωση ωρών εν μέσω διακοπών, προκειμένου να τρομοκρατήσει.
Ακριβώς για τον λόγο αυτό, οι καταλήψεις των μαθητών, δεν μπορούν να θεωρηθούν ως μεμονωμένη αντίδραση και να αντιμετωπιστούν ως ακόμη ένα συντεχνιακό πρόβλημα.Οι μαθητές συνειδητοποιούν ότι δεν έχουν μόρφωση, ελεύθερο χρόνο, μέλλον σε μια χώρα που βουλιάζει. Ότι οι πολιτικές των κυβερνώντων επιτρέπουν απάντηση μόνο στο εκβιαστικό δίλημμα: δούλος ή μετανάστης. Αντιδρούν γιατί δεν έχουν άλλο τρόπο να ακουστεί η φωνή τους. Αντιδρούν παρά τους εκβιασμούς,τις απειλές, την ενεργοποίηση των μηχανισμών του κοινωνικού αυτοματισμού, τις λυσαλέες επιθέσεις των καθεστωτικών ΜΜΕ, την ποινικοποίηση των αγώνων τους, τις προληπτικές συλλήψεις, τις κακοποιήσεις
Οι ίδιοι οι μαθητές στις ανακοινώσεις τους ζητούσαν και ζητούν τη συμπαράσταση της κοινωνίας. Τελικά ποιος φοβάται τη δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου με κυρίαρχο αίτημα την ανατροπή όλου του πακέτου των αντιδραστικών «μεταρρυθμίσεων» που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των ντόπιων και ξένων ολιγαρχών; Μάλλον αυτοί που εντελώς κοντόφθαλμα προτάσσουν το όποιο παραταξιακό μικροσυμφέρον απέναντι στο συνολικό πρόβλημα. Το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί. Το βλέπουμε κάθε φορά που πάει να ξεκινήσει κάτι ελπιδοφόρο. Μόνο που αυτή τη φορά πρόκειται για τα παιδιά μας που δέχονται τον εξευτελισμό, ακούνε την εκκωφαντική σιωπή, τις φτηνές δικαιολογίες, τις ύβρεις καταγράφουν και κρίνουν. Το ΕΠΑΜ, σεβόμενο τους αγώνες των παιδιών μας, καλεί τους γονείς, αφού ενημερωθούν πλήρως για τα τεκταινόμενα στην παιδεία, να σταθούν στο πλευρό τους, σε έναν αγώνα διεκδίκησης ουσιαστικής και ποιοτικής παιδείας αντιστεκόμενοι στα σχέδια απαξίωσης του δημόσιου χαρακτήρα της και υποβάθμισης του ρόλου της.
Καλεί τους καθηγητές ΜΕ να συμμετάσχουν ενεργά σε συνεργασία με τους γονείς και κυρίως με τους μαθητές, ώστε τα σχολειά μας να μετατραπούν σε χώρους δημιουργίας και προβληματισμού. Στην διαμόρφωση ελεύθερων καλλιεργημένων και δημοκρατικών πολιτών. Καλεί το σύνολο του λαού να αντιληφθεί το μέγεθος της ευθύνης του απέναντι σε ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως η παιδεία, θέμα που αφορά το μέλλον μας ως κοινωνία και ως έθνος.
Το ΕΠΑΜ καλεί όλους τους πολίτες να στηρίξουν τον αγώνα των παιδιών, συμμετέχοντας και προστατεύοντας τους μαθητές στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 6/11/2014.
Η κατοχύρωση μιας ενιαίας δημόσιας δωρεάν παιδείας με ξεκάθαρους στόχους και παλλαϊκά αιτήματα προϋποθέτει:
1.Την εξασφάλιση μίας ενιαίας δημόσιας δωρεάν παιδείας.
2.Την υποχρέωση της πολιτείας στην κατοχύρωση του υποχρεωτικού δημόσιου δωδεκαετούς σχολείου για όλους.
3. Την εξασφάλιση της δημόσιας ανώτατης παιδείας με άξονα τις σύγχρονες απαιτήσεις για μόρφωση, έρευνα ακαδημαϊκή και κοινωνική ζωή.
Μόνο έτσι θα δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας.
Ενα ευοίωνο μέλλον για την ίδια μας την χώρα.
6/11/2014
Πολιτική Γραμματεία
Το πρόβλημα δεν αφορά βεβαίως μόνο το Λύκειο. Τα ανελαστικά αναλυτικά προγράμματα, η αύξηση της ύλης σε βάρος της ποιότητας, η απουσία μορφωτικών υποστηρικτικών δομών, το αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, η σταδιακή διείσδυση πάσης φύσεως χορηγών, η διόγκωση της παραπαιδείας, η έξαρση του ανταγωνισμού και εξετασιολαγνείας, συνθέτουν ένα σκηνικό κατάρρευσης.
Ωστόσο η φερόμενη ως κυβέρνηση της χώρας, από την δεύτερη κιόλας ημέρα των δράσεων των μαθητών, φοβούμενη μήπως το κύμα των καταλήψεων πάρει ανησυχητικές διαστάσεις συμπαρασύροντας μεγάλο τμήμα του λαού, δεν άργησε να δείξει το αυταρχικό της πρόσωπο.
Προχώρησε, μέσω δικαστικών λειτουργών, ακόμη και σε συλλήψεις ανηλίκων(!) ενώ το αρμόδιο υπουργείο εξαπολύει απειλές για αναπλήρωση ωρών εν μέσω διακοπών, προκειμένου να τρομοκρατήσει.
Ακριβώς για τον λόγο αυτό, οι καταλήψεις των μαθητών, δεν μπορούν να θεωρηθούν ως μεμονωμένη αντίδραση και να αντιμετωπιστούν ως ακόμη ένα συντεχνιακό πρόβλημα.Οι μαθητές συνειδητοποιούν ότι δεν έχουν μόρφωση, ελεύθερο χρόνο, μέλλον σε μια χώρα που βουλιάζει. Ότι οι πολιτικές των κυβερνώντων επιτρέπουν απάντηση μόνο στο εκβιαστικό δίλημμα: δούλος ή μετανάστης. Αντιδρούν γιατί δεν έχουν άλλο τρόπο να ακουστεί η φωνή τους. Αντιδρούν παρά τους εκβιασμούς,τις απειλές, την ενεργοποίηση των μηχανισμών του κοινωνικού αυτοματισμού, τις λυσαλέες επιθέσεις των καθεστωτικών ΜΜΕ, την ποινικοποίηση των αγώνων τους, τις προληπτικές συλλήψεις, τις κακοποιήσεις
Οι ίδιοι οι μαθητές στις ανακοινώσεις τους ζητούσαν και ζητούν τη συμπαράσταση της κοινωνίας. Τελικά ποιος φοβάται τη δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου με κυρίαρχο αίτημα την ανατροπή όλου του πακέτου των αντιδραστικών «μεταρρυθμίσεων» που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των ντόπιων και ξένων ολιγαρχών; Μάλλον αυτοί που εντελώς κοντόφθαλμα προτάσσουν το όποιο παραταξιακό μικροσυμφέρον απέναντι στο συνολικό πρόβλημα. Το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί. Το βλέπουμε κάθε φορά που πάει να ξεκινήσει κάτι ελπιδοφόρο. Μόνο που αυτή τη φορά πρόκειται για τα παιδιά μας που δέχονται τον εξευτελισμό, ακούνε την εκκωφαντική σιωπή, τις φτηνές δικαιολογίες, τις ύβρεις καταγράφουν και κρίνουν. Το ΕΠΑΜ, σεβόμενο τους αγώνες των παιδιών μας, καλεί τους γονείς, αφού ενημερωθούν πλήρως για τα τεκταινόμενα στην παιδεία, να σταθούν στο πλευρό τους, σε έναν αγώνα διεκδίκησης ουσιαστικής και ποιοτικής παιδείας αντιστεκόμενοι στα σχέδια απαξίωσης του δημόσιου χαρακτήρα της και υποβάθμισης του ρόλου της.
Καλεί τους καθηγητές ΜΕ να συμμετάσχουν ενεργά σε συνεργασία με τους γονείς και κυρίως με τους μαθητές, ώστε τα σχολειά μας να μετατραπούν σε χώρους δημιουργίας και προβληματισμού. Στην διαμόρφωση ελεύθερων καλλιεργημένων και δημοκρατικών πολιτών. Καλεί το σύνολο του λαού να αντιληφθεί το μέγεθος της ευθύνης του απέναντι σε ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως η παιδεία, θέμα που αφορά το μέλλον μας ως κοινωνία και ως έθνος.
Το ΕΠΑΜ καλεί όλους τους πολίτες να στηρίξουν τον αγώνα των παιδιών, συμμετέχοντας και προστατεύοντας τους μαθητές στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 6/11/2014.
Η κατοχύρωση μιας ενιαίας δημόσιας δωρεάν παιδείας με ξεκάθαρους στόχους και παλλαϊκά αιτήματα προϋποθέτει:
1.Την εξασφάλιση μίας ενιαίας δημόσιας δωρεάν παιδείας.
2.Την υποχρέωση της πολιτείας στην κατοχύρωση του υποχρεωτικού δημόσιου δωδεκαετούς σχολείου για όλους.
3. Την εξασφάλιση της δημόσιας ανώτατης παιδείας με άξονα τις σύγχρονες απαιτήσεις για μόρφωση, έρευνα ακαδημαϊκή και κοινωνική ζωή.
Μόνο έτσι θα δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας.
Ενα ευοίωνο μέλλον για την ίδια μας την χώρα.
6/11/2014
Πολιτική Γραμματεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου