Σύμφωνα με καταγγελία του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής ο μαθητής ή ο αναγνώστης που θα διαβάσει το βιβλίο θα μάθει ότι τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας είναι τα εξής: α, ε, ι, ο και ου.
Οι αλλαγές επεκτείνονται και στα σύμφωνα, καθώς ούτε αυτά έμειναν ανέπαφα, με τα «ντ», «μπ» και «γκ» να συγκαταλέγονται σε αυτά τη στιγμή που απουσιάζουν τα «ξ» και «ψ».
«Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε πως πρόσφατα (Νοέμβριος 2011) διανεμήθηκε προς διδασκαλία, στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας ένα καινούργιο βιβλίο γραμματικής, για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη, αντικαθιστώντας την μέχρι τώρα ισχύουσα γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, η οποία εδιδάσκετο πλέον των 30 χρόνων.
Σύμφωνα με την καινούργια γραμματική που συντάχθηκε από τους: κ. Ειρήνη Φιλιππάκη – Warburton, κ. Μιχάλη Γεωργιαφέντη, κ. Γεώργιο Κοτζόγλου και την κ. Μαργαρίτα Λουκά και εκδόθηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, με την ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανακαλύπτουμε πως:
τα φωνήεντα της Ελληνικής Γλώσσας είναι 5 (πέντε)!!! Τα: α, ε, ι, ο, και το ου. Καθώς και ότι τα φωνήεντα η, υ, ω έχουν καταργηθεί!!!
Και τα σύμφωνα από 17, έμειναν μόνον τα 15!!! Τα ξ και ψ δεν υπάρχουν πλέον!!!», σημειώνεται σε άρθρο που αναρτήθηκε στη σελίδα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Αλέξανδρος Δελμούζος».
Ο Σύλλογος από την πλευρά του κρατά αποστάσεις, σημειώνονται πως ο υπογράφων του άρθρου είναι υπεύθυνος για τα όσα γράφει και σε καμιά περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα άρθρα εκφράζουν τις θέσεις του Συλλόγου.
Διαβάστε αναλυτικά τι αναφέρει η Ειρήνη Φιλιππάκη – Warburton, που συμμετείχε στη σύνταξη της καινούριας γραμματικής, και πώς αιτιολογεί το «λανθασμένο συμπέρασμα» πως η ελληνική γλώσσα έχει επτά φωνήεντα.
«Είναι ξεκάθαρο εδώ, λοιπόν, ότι η λέξη γράµµατα σηµαίνει γενικά την παιδεία. Χαρακτηριστικό είναι και το τραγούδι.
‘Εγώ γράµµατα δεν έµαθα και στο σχολειό δεν πήγα αλλά ξέρω πως 2+2 κάνουν 4 και πως τα φωνήεντα είναι εφτά..
’ Ο απλός αυτός στίχος τα λέει όλα. Το γεγονός ότι ο τραγουδιστής πιστεύει πως τα φωνήεντα της Ελληνικής είναι εφτά, δείχνει ότι λειτουργεί µέσα στον γραπτό λόγο όπου έχουµε όντως 7 γραφήµατα ι, η, υ, ε, α, ο, ω, που προφέρονται ως φωνήεντα, ενώ στον προφορικό έχουµε µόνο τέσσερα (πέντε αν προσθέσουµε το δίψηφο ‘ου’ που συµβολίζει το φωνήεν /υ/). Ας το πούµε και λίγο διαφορετικά. Με την όραση, µέσα σε γραπτά κείµενα, διαφοροποιούµε και αναγνωρίζουµε 7 γραφήµατα και αυτό µας οδηγεί στο λανθασµένο συµπέρασµα ότι η ελληνική γλώσσα έχει 7 φωνήεντα.
Το συµπέρασµα αυτό απορέει από το γεγονός ότι κατά τους ελληνιστικούς χρόνους που αναπτύχθηκε η γραµµατική, η γλώσσα που αποτελούσε το αντικείµενο της γραµµατικής, ήταν η γραπτή γλώσσα. Αυτή η ιδέα οδήγησε στη υπόθεση ότι η γραπτή γλώσσα αποτελεί την αυθεντική ελληνική ενώ ο προφορικός λογος θεωρήθηκε, και ακόµα θεωρείται, λανθασµένος, ατελής και ‘εκφραση της γλώσσας των αµόρφωτων. Η έµφαση που είχε δοθεί για πολλά χρόνια και ακόµα υπάρχει, σε κάποιο βαθµό, στον γραπτό λόγο είχε ως αποτέλεσµα να θεωρηθεί ο προφορικός λόγος ανάξιος µελέτης», σημειώνει σε κάποιο σημείο η Ειρήνη Φιλιππάκη – Warburton.
Με τη συζήτηση στο διαδίκτυο να έχει πάρει φωτιά, σε απάντηση του εκπαιδευτικού που έγραψε το συγκεκριμένο άρθρο υποστηρίζεται ότι τα η, υ και ω δεν καταργήθηκαν.
«Αν κάνετε τον κόπο να πάτε στην επίμαχη γραμματική, θα δείτε ότι στη σελ. 35 δεν λέει ότι η ελληνική γλώσσα έχει 23 γράμματα αλλά ότι έχει 23 φθόγγους. Φθόγγους, όχι γράμματα! Γι’ αυτό άλλωστε και γράφονται μέσα σε αγκύλες, [α], [ι] κτλ. όπως πληροφορεί η υποσημείωση στη σελ. 34.
Και στη σελίδα 39 δηλώνεται ολοκάθαρα ότι τα ελληνικά έχουν 24 γράμματα, όπως ξέρουν βέβαια όλα τα παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν το βιβλίο αφού, μην ξεχνάμε, διδάσκεται στην 5η δημοτικού, σε μαθητές που έχουν μάθει ανάγνωση και γραφή προ πολλού! Και στη σελ. 40 υπάρχει αντιστοίχιση φθόγγων και γραμμάτων του αλφαβήτου, ενώ στη σελ. 41 υπάρχει άσκηση όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν πόσους φθόγγους έχουν διάφορες λέξεις, π.χ. παίζουμε: 8 γράμματα αλλά έξι φθόγγοι.
Μπορεί η εκ Ραφήνας συντάκτρια να πέφτει από τα σύννεφα, και να επικαλείται τη γραμματική Τριανταφυλλίδη, αλλά το ότι η γλώσσα μας έχει πέντε φωνήεντα δεν είναι καθόλου καινοφανές.
Το λέει, ακριβώς έτσι, η γραμματική Τριανταφυλλίδη την οποία επικαλείται (χωρίς προφανώς να την έχει ανοίξει), στη σελ. 13 (μιλάω για την ανατύπωση του 2002, ιδού το σχετικό απόσπασμα):
Φωνήεντα έχομε στη γλώσσα μας πέντε, τ’ ακόλουθα (ο λόγος είναι πάντοτε για φθόγγους και όχι για γράμματα): α, ε, ι, ο, ου.
Ό,τι λέει ο Τριανταφυλλίδης λέει και η νέα Γραμματική -με μια διαφορά που θα πούμε παρακάτω. Την επισήμανση ότι μιλάμε για φθόγγους και όχι για γράμματα η νέα Γραμματική την έχει στις σελ. 34 και 39.
Οπότε, δεν χρειάζεται πανικός. Η νέα Γραμματική δεν καταργεί κανένα γράμμα του αλφαβήτου, και άλλωστε πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, όταν διδάσκεται σε παιδιά που ήδη επί πέντε χρόνια έχουν κοπιάσει για να μάθουν το αλφάβητο των 24 γραμμάτων; Θα το ξεμάθουν και θα μάθουν καινούργιο;
Και μόνο για δυο χρονιές, αφού στο γυμνάσιο διδάσκεται άλλη γραμματική; Απίθανα πράγματα -όχι, δεν συμβαίνει τίποτε τέτοιο», σημειώνεται σε απάντηση της καταγγελίας του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής στο news247.gr.
από tsantiri
news247
news247
1 σχόλιο:
Αχ Παναγία μου!!!
Πάλι αυτό το άρθρο που ξεφυτρώνει σα μανιτάρι στο ίντερνετ! Άλλο ένα «λερναίο» κείμενο!
Όλη αυτή η χλαπαταγή δημιουργήθηκε από ένα άρθρο- καταγγελία δασκάλας στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών "Αλέξανδρος Δελμούζος" και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.
http://www.syllogosdelmouzos.gr/index.php/2011-12-19-06-58-25/572-1
Η κυρία αυτή δυστυχώς είναι εκπαιδευτικός. Μετά την κατακραυγή που δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς, αναγκάστηκε ο συγκεκριμένος Σύλλογος να πάρει αποστάσεις από το θέμα.
Τα πράγματα που καταδεικνύουν ότι η δασκάλα κάνει λάθος, έχουν ως εξής:
Από τις φωτογραφίες και μόνο, οποιοσδήποτε έχει διδαχτεί γλωσσολογία όπως ελόγου μου, θα γνώριζε πως το μάθημα αναφέρεται στον προφορικό λόγο και όχι στο γραπτό (μιλάει δηλ. για τα φωνήματα ή φθόγγους της ελ. γλώσσας και ΟΧΙ για τα γράμματα- σύμβολα με τα οποία αποδίδουμε τους συγκεκριμένους αυτούς φθόγγους).
Κι αυτό γιατί πολύ απλά, τα συγκεκριμένα γράμματα βρίσκονται σε αγκύλες!! [α], [μπ], κοκ
Βέβαια απουσιάζουν τα αλλόφωνα, τα οποία ανεβάζουν τον αριθμό των συμφώνων της ελληνικής γλώσσας σε 25, ή 27 κατ' άλλους, γιατί 2 είναι αμφισβητήσιμα όπως πχ. το [ɱ] αδιόρατο μ που ακούγεται στη λέξη παμφάγο ανάμεσα στο α και το μ. Δηλ. κατά τη γλωσσολογία και το Διεθνές Φωνητικό Αλφάβητο (ΔΦΑ), τα φωνήεντα είναι 5 αυτά που αναφέρονται στο βιβλίο και τα σύμφωνα (μαζί με τα αλλόφωνα) δηλ τα: [c],[ç],[j],[ʎ] κοκ , είναι 25, σύνολο φθόγγων νεοελληνικής γλώσσας 30! Αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο, δηλ. είναι θέμα της γλωσσολογίας, πράγμα βαρύ για μαθητές δημοτικού.
Για να καταλάβετε για τι πράγμα σας μιλάω (τα αλλόφωνα δηλ. είναι για παράδειγμα το ας το γράψουμε [κι] που κοροϊδεύουν εμάς τους Κρητικούς ότι το προφέρουμε βαριά, η διαφορετική προφορά του [κ] όταν ακολουθεί γιώτα ή έψιλον. Είναι διαφορετικός φθόγγος που τον συμβολίζουμε στο ΔΦΑ έτσι: [c]. Η λέξη κεριά παρόλο που γράφετε με αυτή τη γραμματική, αποτελείτε από τους φθόγγους- φωνήματα: [cerja]. Αν προσπαθούσα να αποδώσω τους φθόγγους που ακούγονται και που τους έχω γραμμένους στο ΔΦΑ, με γράμματα πράγμα αδόκιμο, θα ήταν: κιεργιά.. Ακούγονται το: [c] = κι και ο φθόγγος-φώνημα το [j]= γι, που εσείς οι ηρακλειώτες προφέρετε κάπως βαριά.
(Για να καταλάβετε πάντως την αξία των αλλόφωνων εκ της απουσίας τους, σκεφτείτε τον Τόνι Πινέλι να τραγουδάει ελληνικά!! :) Για του λόγου το αληθές:
http://www.youtube.com/watch?v=mnZ73b9PZEk
Αν θα πρέπει για κάτι να κατηγορήσουμε τους συντάκτες του βιβλίου είναι που αναφέρουν ότι τα σύμφωνα είναι 18 και όχι 25 όπως είναι το σωστό. Αλλά πάλι τους δικαιολογώ γιατί δεν υπάρχουν ελλ. γράμματα για να τα συμβολίσουν παρά μόνο τα σύμβολα του ΔΦΑ.
Εν πάση περιπτώσει, η γλωσσολογία είναι ένα από τα δυσκολότερα μαθήματα των εκπαιδευτικών, αλλά και η σκέτη γραμματική τα αναφέρει με απλά λόγια. Τα οποία οφείλει να γνωρίζει ο κάθε εκπαιδευτικός και να μην αναπαράγει μπούρδες.
Άλλο φωνολογία δηλ τι ήχους (φθόγγους- φωνήματα) παράγουμε όταν μιλάμε (προφορικός λόγος) και άλλο γραμματική δηλαδή πως συμβολίζουμε αυτούς τους ήχους (γραπτός λόγος).
Προς το παρόν τίποτα δεν έχει αλλάξει στο γραπτό λόγο ακόμα.
Όμως δεν έχετε άδικο να ανησυχείτε για την αποδυνάμωση- ισοπέδωση της ελληνικής γλώσσας μέσω της απλοποίησης.
Πίσω από αυτό το καταχθόνιο σχέδιο, βρίσκονται κάποιοι καταραμένοι γλωσσολόγοι, οι οποίοι βλέπουν το όνειρό τους να υλοποιείτε!
Ρίξτε μια ματιά εδώ:
http://www.inout.gr/showthread.php?t=43656
Συναγωνιστές επειδή με πιάνουν τα νεύρα μου με τις διάφορες μπούρδες που αναπαράγονται στο Διαδίκτυο για να δημιουργούνται εντυπώσεις (ψεύτικα μέιλ και άλλα κατασκευασμένα κείμενα), τις επόμενες μέρες θα φτιάξω ένα κατάλογο να τον δημοσιεύσω για να έχουμε το νου μας!
Κάποιοι κακοπροαίρετοι προσπαθούν να πλήξουν την αξιοπιστία του Διαδικτύου.
Να έχουμε το νου μας!
Ευχαριστώ
Δημοσίευση σχολίου